ראשון עד חמישי, 16:00-21:00, שישי 09:00-14:00
ב-25 השנים האחרונות, אני חי את מערכות החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. כמורה, איש חינוך והדרכה, מלווה ומנחה הורים וכמנהל בית ספר במשך עשור.
יש לי תואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון בכלכלה חקלאית מהאוניברסיטה העברית, אני בוגר הסבת אקדמאים להוראת המדעים מיסודי ועד תיכון, בוגר תכנית העמיתים של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ומדריך ומלווה הורים פרטני מוסמך (בשיטת אדלר), מהמרכז האקדמי רופין.
ליוויתי והדרכתי עשרות זוגות הורים ומשפחות ליצירת פריצות דרך משמעותיות בחייהם.
אני מכיר לעומק את הבירוקרטיה במערכת החינוך ואת התרבות הארגונית שלה ויודע לכוון את ההורים ליצירת שיתוף פעולה אפקטיבי עם צוות בית הספר, תוך תיעול משאבים לטובת ילדיכם.ן.
המומחיות שלי – מיקוד, דיוק ופיצוח נקודות ההתערבות הנדרשות – בבית, בבית הספר, בחיי החברה של הילדים, בקהילה הסובבת ובכולן במקביל. המטרה: לכוון את ההורים להתנהל באופן שיוביל לתוצאות מהירות ומדויקות בחיי הילדים, ההורים והמשפחה.
משנת 2013 אני אבא לנעם.
כמדריך הורים בשיטת אדלר עם ניסיון של 25 שנים בשדה החינוך ובניהול בית ספר, אני כאן להדריך וללוות אתכם להתמודד עם אתגרים שחווים ילדיכם בבית הספר או עם אתגרים שמופיעים במקביל גם בבית הספר וגם בבית, להעניק לכם ולילדים חוויית הצלחה ולחסוך לכולכם הרבה זמן, תסכול וכאב מיותרים.
השיטה – הדרכה וליווי רב מערכתי להורים, לחוויית הצלחה ומימוש בכל המערכות:
בבית הספר
בבית
בבית הספר ובבית במקביל
מיצוי זכויות חינוכיות
זיהוי ופיצוח הקשרים בין האתגרים בבית הספר לבית להתמודדות עם כל אתגר
הורים רבים מדווחים על אתגרים התנהגותיים, רגשיים ולימודיים של ילדיהם, הן בבית הספר והן בבית. אתגרים בבית הספר משפיעים באופן משמעותי על יצירת אתגרים בהתנהלות בבית ועל ירידה באיכות החיים של ההורים ובתפקוד המשפחתי הכולל (למ”ס 2020, OECD 2022).
הורים רבים חווים רגשות של חוסר אמון ואפילו ייאוש כלפי מערכת החינוך. בין אם זה בגלל המחסור במורים, ביועצים ופסיכולוגים (משרד החינוך, 2023), או בגלל חוויות שליליות מהעבר שלהם או של ילדיהם (דקל, 2015), הרגשות הללו גורמים לקצר בתקשורת ולאתגרים שלא מטופלים ואפילו מחמירים.
המומחיות שלי, היא להתבונן במקביל על אתגרים בבית הספר (של ילדים בגילאי 6-17), על הסביבה הביתית ועל אתגרים בבית, לזהות את השפעת מערכת אחת על השנייה ולהדריך וללוות אתכם להתנהלות לפתרון האתגרים בשתי המערכות במקביל, תוך חיסכון בתסכול, בכאב ובזמן מבוזבז.
Menu
יצירת קשר
האם את מגדלת את הילד שלך להיות בוגר עצמאי שבוטח בעצמו?
האם אתה מגדל את הילדה שלך להיות בוגרת שמתמודדת עם אתגרי החיים?
מהורות מאתגרתלהורות ממומשת
בבית הספר | בבית | מיצוי זכויות חינוכיות
לכל תוכניות ההדרכה והליווי
למה שיטת רוני זיו?
כמדריך הורים בשיטת אדלר עם ניסיון של 25 שנים בשדה החינוך ובניהול בית ספר, אני כאן להדריך וללוות אתכם להתמודד עם אתגרים שחווים ילדיכם בבית הספר או עם אתגרים שמופיעים במקביל גם בבית הספר וגם בבית, להעניק לכם ולילדים חוויית הצלחה ולחסוך לכולכם הרבה זמן, תסכול וכאב מיותרים.
השיטה – הדרכה וליווי רב מערכתי להורים, לחוויית הצלחה ומימוש בכל המערכות:
בבית הספר
בבית
בבית הספר ובבית במקביל
מיצוי זכויות חינוכיות
זיהוי ופיצוח הקשרים בין האתגרים בבית הספר לבית להתמודדות עם כל אתגר
הורים רבים מדווחים על אתגרים התנהגותיים, רגשיים ולימודיים של ילדיהם, הן בבית הספר והן בבית. אתגרים בבית הספר משפיעים באופן משמעותי על יצירת אתגרים בהתנהלות בבית ועל ירידה באיכות החיים של ההורים ובתפקוד המשפחתי הכולל (למ”ס 2020, OECD 2022).
הורים רבים חווים רגשות של חוסר אמון ואפילו ייאוש כלפי מערכת החינוך. בין אם זה בגלל המחסור במורים, ביועצים ופסיכולוגים (משרד החינוך, 2023), או בגלל חוויות שליליות מהעבר שלהם או של ילדיהם (דקל, 2015), הרגשות הללו גורמים לקצר בתקשורת ולאתגרים שלא מטופלים ואפילו מחמירים.
המומחיות שלי, היא להתבונן במקביל על אתגרים בבית הספר (של ילדים בגילאי 6-17), על הסביבה הביתית ועל אתגרים בבית, לזהות את השפעת מערכת אחת על השנייה ולהדריך וללוות אתכם להתנהלות לפתרון האתגרים בשתי המערכות במקביל, תוך חיסכון בתסכול, בכאב ובזמן מבוזבז.
מה עושה את שיטת רוני זיו לייחודית?
1. ניסיון עשיר ומקצועי: עם 25 שנה בחינוך ו-10 שנים בניהול בית ספר, אני מביא גישה מקצועית להורות ולטיפול באתגרים לימודיים וחברתיים, תוך התמקדות בשיטת אדלר להורות ולחינוך, שמדגישה את חשיבות בניית התחושה של שייכות, ערך עצמי, עצמאות, לקיחת אחריות וביטחון עצמי אצל ילדים.
2. גישה הוליסטית ורב-מערכתית: השיטה שלי משלבת את עקרונות אדלר לחינוך והורות, שמוביל להעצמת הילד על ידי העצמת תחושת השייכות שלו, גם בבית וגם בבית הספר. זה כולל הבנה עמוקה של הדינמיקה הבית ספרית, ושיפור התקשורת עם צוותי בתי הספר.
3. ניצול הזדמנויות לצמיחה אישית: אני מלמד כיצד להתמודד עם אתגרים בבית הספר כהזדמנויות לצמיחה אישית ולפיתוח חוסן נפשי, תוך תמיכה בהגברת תחושת המסוגלות והערך העצמי של הילד.
4. מיצוי זכויות חינוכיות: השיטה מספקת כלים לשיפור שיתוף הפעולה עם המורים, אשר משפרים את התמיכה ההוליסטית בילד ומממשים את זכויותיו החינוכיות.
5. תהליך קצר טווח וממוקד שמותאם אישית לצרכי המשפחה: תהליך ההדרכה והליווי הוא ממוקד וקצר טווח, מותאם לצרכי כל משפחה ונבנה בהתאם לאתגרים הספציפיים שעולים