תחום הדיגיטציה באשכול רשויות מישור החוף מתמקד במינוף הטכנולוגיה ככלי מרכזי לשיפור השירותים שמעניקות הרשויות המקומיות לתושביהן. הפעילות כוללת שדרוג תשתיות טכנולוגיות, פיתוח כלים דיגיטליים מתקדמים ושימוש חכם בבינה מלאכותית (AI) לשיפור תהליכים פנימיים והנגשת שירותים לציבור. הדיגיטציה מאפשרת יצירת תשתית משותפת לכל הרשויות באשכול, תוך צמצום פערים טכנולוגיים ושיפור השירות התושבים.
עיקרי עשייה
⦁ שירותי מנמ”ר וטכנאי לרשויות – מתן פתרונות ניהול טכנולוגי כולל (מנמ”ר) לטובת שיפור מערכות המידע ברשויות. השירותים כוללים פיקוח על מערכות המחשוב, תחזוקה שוטפת, פתרון תקלות, ופיתוח מערכות מותאמות לצרכים הייחודיים של כל רשות.
⦁ מיפוי דיגיטלי לרשויות האשכול – ביצוע סקירה דיגיטלית מקיפה לכל רשות, לצורך הצגת תמונת מצב לרשות וגזירת תוכנית עבודה. תהליך זה כולל זיהוי צרכים טכנולוגיים, מיפוי מערכות קיימות וזיהוי הזדמנויות לשיפור ושדרוג.
⦁ הטמעת בינה מלאכותית ברשויות – הכשרת מנהלים ובעלי תפקידים ברשויות להטמעת כלי AI סביב אתגרים משותפים בהיבטי שירות לתושב, ניתוח ואיסוף מידע, תכנון תוכניות עבודה ועוד. פעילות זו כוללת סדנאות ותמיכה בפרויקטים מעשיים המיישמים פתרונות בינה מלאכותית לשיפור השירותים והתפעול.
פערים ברמת המחשוב והאבטחה ברשויות המקומיות:
קיימת שונות ניכרת ברמת המחשוב והטכנולוגיה בין הרשויות.
דיגיטציה של שירותים לתושבים:
רמות הדיגיטציה והשירותים המקוונים משתנות בין הרשויות. חלקן מטמיעות טפסים דיגיטליים ומערכות CRM, בעוד שאחרות נעדרות כלים אלו, מה שמגביל את הנגישות, היעילות והיכולת לעמוד בציפיות התושבים.
תשתיות תקשורת ושירותים לתושבים:
חלק מהרשויות חסרות מוקדי שירות מרכזיים ומערכות call center מתקדמות, המאפשרות תיעוד פניות, ניהול זמן המתנה ובקרת איכות השירות.
שיפור אוריינות דיגיטלית בארגונים:
ברשויות רבות קיימים פערים באוריינות הדיגיטלית של העובדים. ברוב המקרים השימוש במחשבים ובכלים דיגיטליים מוגבל.
ניהול מאגרי מידע והגנה על פרטיות:
נהלים בתחום אבטחת המידע וניהול מאגרי מידע אינם עקביים בין הרשויות.

רשימת קישורים רלוונטים (ותמונות):

265 דיגיטל בשלטון המקומי של מערך הדיגיטל הלאומי:
פלטפורמה לשיתוף ידע והתייעצות ברמה הארצית

City AI connect
פלטפורמה עולמית לשיתוף ידע בנושא בינה מלאכותית ברשויות מקומיות של קרן בלומברג